Coca-Colu drží zdravá životospráva

Čtvrtek 14. února

stažený soubor

Společnost Coca-Cola, která nabízí různé nápoje po celém světě, opět představila své tržby a zisky. Těmito výsledky naprosto překonala jakékoliv odhadů odborníků. Ačkoliv se kvartální tržby dostaly do lehce zelených čísel (- 0, 4 %), celé produkci značně pomohly nápoje chápané jako zdravější, tedy se snížením obsahem tuku.

Společnost Coca-Cola, která nabízí různé nápoje po celém světě, opět představila své tržby a zisky. Těmito výsledky naprosto překonala jakékoliv odhadů odborníků. Ačkoliv se kvartální tržby dostaly do lehce zelených čísel (- 0, 4 %), celé produkci značně pomohly nápoje chápané jako zdravější, tedy se snížením obsahem tuku.

 Současně celé výsledky byly pozitivně poznamenány zvýšením cen produktů. Zdražení nebylo pro spotřebitele žádnou novinkou, protože bylo avizováno již během roku. To proto, aby se na ně mohli všichni lépe připravit. Růst cen odpovídal růstu vstupních nákladů, které se zvýšily v důsledku růstu cel amerického prezidenta na hliník. Zdražení obalových materiálů se rozhodně muselo projevit i na ceně balených nápojů. K růstu cen přispěly též náklady na dopravu, které se zvyšují společně s nedostatkem řidičů. Rostly také akcie společnosti, na konci minulého roku byl tento růst roven 1, 6 %, ovšem pak byl zaznamenán opětovný pád na ve výši 1, 3 %.

 Coca-Cola se však mění, a to zejména v důsledku nástupu nového generálního ředitele, Jamese Quinceyho, který se snaží co nejvíce snižovat náklady a současně nabízet spotřebitelům zdravější nápoje. Je totiž zcela evidentní, že poptávka po tradičních příliš slazených limonádách klesá. Právě proto právě Coca-Cola Zero vykázala tak dobré výsledky a růst obejmu na všech frontách. Dobré výsledky však zastaly také další produkty, mezi které lze jednoznačně zařadit Fuze Tea či takzvané chytré vody.

 Společnosti Coca-Cola se daří také díky nedávnému převzetí kavárenských řetězců Costa, do čehož společnost investovala 5, 1 miliard dolarů. Během dalšího období se očekává dokončení akvizice, která by měla společnosti přinést i další zisky. Do dalšího období proto nelze předpovídat propad cen akcií ani jiné podobné červené problémy.