Ceny za reklamy v televizi rostou

Úterý 5. února

children-403582_960_720

Není žádnou novinkou, že se ceny rok od roku zvyšují. Inflace útočí všemi směry a lze očekávat neustálé navyšování cen o 2 až 3 % ročně. Zvyšování cen se však týká také reklamy a propagace. Konkrétně je navyšována cena za reklamu v televizi až o 12 %. A to skutečně není málo.

Není žádnou novinkou, že se ceny rok od roku zvyšují. Inflace útočí všemi směry a lze očekávat neustálé navyšování cen o 2 až 3 % ročně. Zvyšování cen se však týká také reklamy a propagace. Konkrétně je navyšována cena za reklamu v televizi až o 12 %. A to skutečně není málo.

Reklama v televizi je i v dnešní pokrokové a internetové době stále značně oblíbená. Důvodem je například to, že televize stále patří mezi nejvíce oblíbená média dnešní doby. To ukázaly různé průzkumy. V mnoha případech dokonce dokáže televize předčit internet a vysokou sledovanost má televize nejenom u dospělých, ale také u dětí. A proto se firmám stále vyplatí do reklamy v televizi investovat nemalé finanční částky.

Stále nejatraktivnější skupina Nova se rozhodla pro rok 2019 navýšit ceny za reklamu. A to průměrně o 12 %. Jde o docela vysoký nárůst při srovnání se zdražováním v předchozím roce, tam Nova navyšovala ceny za reklamy o pouhé desetiny.

Zdražování reklamy není však prováděno pouze skupinou Nova, ale naopak je uplatňováno i dalšími subjekty. Desetiprocentní zdražování reklamy vychází také od prodejce reklamy Media Club ke kterému se váže televize Prima, Barrandov či známé Óčko. Obdobné zdražování na těchto kanálech proběhlo již i v minulém roce.

Zdražování probíhá proto, že většina reklamních pozic je již téměř vyprodána. Hlavní cílovou skupinou obou skupin jsou přitom diváci od 15 do 69 let. A právě na ty reklamní sdělení nejčastěji mají cílit. V případě Media Clubu je reklama prodávána v balíčcích, které dokáží zacílit zvolenou cílovou skupinu. Například může být balíček zaměřen jako celkový, celkový exkluzivní nebo může být cílen přímo na dětskou skupinu.

O skupině Nova:

První vysílání skupiny Nova připadlo na 4. února roku 1994 a tak letos slavila 25 let od prvního vysílání. Nova se vyznačuje tím, že značně diverzifikuje programovou nabídku a snaží se vytvořit pro diváky co nejvíce atraktivní obsah. Diváci se tak mohou těšit jak lokální tvorbě, tak je v nabídce také mnoho českých i zahraničních seriálů, zpravodajství či zábava.